Nordic Walking mozgásprogram

A Nordic Walking bemutatása

Ha szereted a természetet, a friss levegőt, szívesen mozogsz, sportolsz, vagy próbálsz ki új mozgásformákat, akkor neked is tetszeni fog a Nordic Walking. Ha szeretnél egészséges, aktív életet élni, de valami miatt nem sikerült azt még elkezdened, vagy úgy gondolod, már nem tudod megtenni, akár arra is megoldás lehet a Nordic Walking. Gyakran nem találnak az emberek olyan mozgásformát, melyet szinte bármikor, bárhol gyakorolhatnak, egyszerű megtanulni, s kellően, a célnak megfelelően terheli szervezetüket. Vagy éppen az a gond, hogy a pillanatnyilag fennálló állapotuk (mozgásszervi problémák, túlsúly, különböző betegségek, tünetek, …Lásd az „Alkalmazási lehetőségek” menüpontnál!) nem teszi lehetővé azt, esetleg nem javallott a legtöbb mozgásforma. Sokaknak megoldást jelentett ebben az esetben a Nordic Walking.

„A Nordic walking vagy ski walking (magyarul: skandináv gyaloglás, síjárás vagy botsport) egy sportág, amelynek lényege, hogy egy pár speciális bot és különleges gyaloglótechnika segítségével hatékonyan, ugyanakkor kímélő módon fejleszthető az állóképesség, az izomerő, a mozgáskoordináció. Nélkülözhetetlen kellékei a speciális botok.” (Wikipédia)

A Nordic Walking programunk lényege a kiváló, személyre szabott mozgásforma melletti jó hangulat, és elegendő információ adása a táplálkozásról, hogy a siker teljes legyen.

A Nordic Walking hatékonysága

A Nordic Walking fenti meghatározásban szinte minden benne van, ami választ adhat a GYIK-re, vagy éppen a tévhitekre. Azaz:

Rendkívül jó hatással van a szív és vérkeringési rendszerre, miután – helyes technikát alkalmazva, egyesíti a gyaloglás, futás és sífutás előnyeit – az izomcsoportok 90%-át is megmozgathatja. A láb izomzata mellett, a hangsúly a törzs és a kar izomzatára is helyeződik. Minek következtében a gyengülésre hajlamos feszítőizomzatot is jó formában tudjuk tartani, illetve az erősödik.

Az egyenletesebb tehereloszlás következtében a Nordic Walking, még a gyaloglásnál is 20%-kal kevesebb terhelést jelent az ízületekre és a csigolyák közötti porckorongra nézve.

A helyes technika, a botok megfelelő használata dinamikát, ritmust ad a gyaloglásnak. A lépéshossz növekedik, miközben a lábak és kezek természetes, diagonális mozgása megmarad. Az intenzitás a célnak megfelelően szabályozható, így a nagy népszerűségnek örvendő, úgynevezett zsírégető edzésként, vagy erősítő edzésként egyaránt alkalmazható. Önálló és kiegészítő sportként egyaránt végezhető. A sífutók körében az egyik leghatékonyabb nyári erőnléti edzésforma. A Nordic Walking nem csak az idősek sportja!

A Nordic Walking több szempontból is kedvező hatással bír a szervezet anyagcseréjére is. Magas a kalória-felhasználás. Az izommunkához szükséges enzimek száma növekedik. A hormonok, a koleszterinszint szabályozása. Az immunrendszer erősödik.

A szervezet oxigénellátása terén a tüdő esetében nagyobb vitálkapacitást eredményez, a vér oxigéntelítettsége, és az izomzat oxigénfelvétele jobb lesz.

Miután a Nordic Walking leginkább természetes környezetben, friss levegőn végezhető, a fizikális és mentális hatás következtében a stressz csökkentése szempontjából is igen kedvező hatással bír.

Kinek javasoljuk

Tizenéves kortól, a dinamikus mozgást, és kihívást kedvelő fiatalokon, kismamákon sportolókon keresztül, a szépkorúakig szinte mindenkinek, aki meg akarja tartani egészséges, aktív életét, vagy éppen elérni, illetve fokozni szeretné azt.

A Nordic Walking alkalmazási lehetőségei

A fentiekből fakadóan a Nordic Walking alkalmazási területe igen széles.

Önálló és kiegészítő sportként egyaránt végezhető.

Versenyzés, teljesítménynövelés.

Aerob állóképesség fejlesztés.

Zsírégetés és szabadidősport.

Prevenció, rehabilitáció.

  • Szív- és érrendszer: Artériák – szívkoszorúér-szűkület, szívinfarktus, érszűkület. Vénák – visszér, ödéma, trombózis.
  • Mellkas és tüdő: Asztma, krónikus bronchitisz, légszomj.
  • Vázrendszer: Csontritkulás, Morbus Bechterew.
  • Anyagcsere: Testzsírtömeg-csökkenés, cukorbetegség, reuma, Fibromyalgie, rákos megbetegedés, immunrendszer működésének feljavítása.
  • Ízületek „tehermentesítése” (jobb teherelosztás): Arthrózis, protézis, porckorong sérülés.
  • Erősítés: Testtartásjavítás, hát- és nyaktájéki fájdalom.
  • Stressz csökkentés: „Burn-out” szindróma, depresszió.
Időpontok és helyszínek

Időpontok és helyszínek:

Csütörtökönként 09:00 órakor a Margitszigeten. Találkozás a futópálya Margit híd felőli, jobb oldalánál.

Keddenként 18:00 órakor Budaligeten a Pokorny József Sport és Szabadidő Központ futópályájánál.

Bejelentkezés mindkét esetben előzetesen, telefonon (legalább 1 nappal előtte), vagy itt e-mailen keresztül (legalább 2 nappal előtte) szükséges!

A Nordic Walking mozgásprogram árait az oldal alján találod.

Miért minket válassz

Az Életmódtréner.hu a mozgásprogramokban is, döntő jelentőséget tulajdonít a hatékonyságnak. Szemléletünk, és tevékenységük komplex. Ennek megfelelően ügyfeleinknél kiemelten kezeljük a célnak megfelelő táplálkozási program beállítását, kontrollálását, mellyel az elért eredmény is könnyen tartható.

Nordic Walking csoportos formában

Ft1.500,-
  • 4 főtől

Nordic Walking kis csoportban

Ft2.500,-
  • 2-3 fő esetén

Nordic Walking személyi edzés

Ft4.000,-
  • Margitszigeti kiinduló pont esetén
  • Pokorny József Sport és Szabadidő Központi indulás esetén
  • Egyéb kiindulási pont/helyszín esetén, az árak megegyezés szerint módosulhatnak
Share This