Egészségmegőrzésről általánosságban

Egy kicsit egészségesebbnek lenni nem azt jelenti, hogy teljesen át kell változtatni életünket. Néhány egyszerű változtatás a napi szokásainkon gyorsan fejlesztheti energiaszintünket és jobb egészséghez vezethet hosszútávon.

3 vagy 5 étkezés javasolt?

Fontos-e, hogy naponta háromszor vagy ötször étkezünk? Vannak, akik elhatárolódnak a nassolástól, ezért naponta csak háromszor étkeznek.. Szerintük a nassolás csupán egy rossz berögződött szokás, mely kilóink gyarapodását segíti elő. Mások viszont azon a véleményen vannak, hogy kis mennyiségű étel gyakori fogyasztásával féken tartható az éhségérzet, ezért jobb, ha naponta ötszöri étkezéshez vagyunk hozzászokva.

Melyik lenne a helyes stratégia? A kutatások eddig még nem adtak teljesen határozott választ a kérdéskörre, ami azt sugallja, hogy az egészséges táplálkozás az elfogyasztott energia mennyiségétől függ. Más szóval, ha testsúly csökkenést szeretnénk, akkor a kalória-bevitelre kell figyelmet fordítanunk.

A nassolás önmagában nem rossz, ha nem visszük túlzásba a kalória-bevitelt. ; Ha a sokak által nassolnivalónak tartott ételekre (zsíros, sós vagy cukrozott csomagolt harapnivalókra, pl. kekszekre, csipszekre és édességekre) gondolunk, érthető, hogy sokan miért vannak ellene a nassolásnak, ha testsúly-kontrollról van szó. ; Természetesen számos egészséges nassolnivaló is létezik, és már ezért is érdemes a napi több, kisebb étkezést támogatók mellé állni. Gyakorlati kérdésről van szó: minél többször eszünk, annál több esélyünk van fedezni táplálkozási igényeinket. A nassolnivalókkal több egészséges zöldséget és gyümölcsöt, kalciumban gazdag joghurtot vagy extra adag fehérjét vihetünk be szervezetünkbe.
Szerző: Susan Bowerman, MS, RD, CSSD

Életmódtréner tanácsok Egészségmegőrzéshez

1. Fogyasszon megfelelő mennyiségű egészséges, sovány húst, baromfit, halat és növényi fehérjét.

2. Próbáljon kevesebb marhahúst, sülteket és egyéb vörös húsokat tenni a heti étkezésébe.

3. Fogyasszon napi szinten öt adag színes és változatos zöldségeket és gyümölcsöket.

4. Kerülje a gyorsételek, tipikus rágcsálnivalók és a szénsavas italok fogyasztását a nap során.

5. Igyon naponta legalább 8 pohár vizet! (2-2,5l)

6. Vigye be szervezetébe a napi ajánlott Kálcium mennyiséget. (körülbelül 3 pohár tejnek felel meg)

7. Mozogjon naponta legalább 30 percet, heti 5 alkalommal. A rendszeres testmozgás elengedhetetlen az egészséges életmódhoz!

 Vélemények

“Hosszú ideje tartó fáradtság és dekoncentráltság jellemzett, ráadásul épp államvizsga előtt álltam, így érdekelt mindenféle lehetőség, ami segíthetne. Ennek ellenére kissé szkeptikusan álltam hozzá a termékekhez, s valójában számomra volt a legmegdöbbentőbb, hogy kb. egy hónap után változást véltem felfedezni magamon: több energiám lett, jobban oda tudtam figyelni a tananyagra (és meg is maradtak a tanultak).”

Kárpáti Ágnes

Bejelentkezés tanácsadásra, állapotfelmérésre

Share This