Teljesítményfokozás hobbisportolóknak

Mit jelent a hobbisport?

A hobbisport a rekreációs tevékenységek egyik meghatározó építőeleme. A szabadidő kulturált eltöltési formája . Azon belül is a jó közérzet, a jól érzés, a jóllét, a jó minőségű élet megteremtése. A munkában vagy más tevékenységben el-, megfáradt ember aktív kikapcsolódását, pihenését, felfrissülését, munkaerejének, munkavégző képességének (bővített) újratermelését. jelenti.

Életmódtréner tanácsok az egészséges teljesítményfokozáshoz hobbisportolás esetén

Hobbisportolás esetén a legfontosabb, hogy szervezetünket nem vesszük igénybe olyan szinten, mint az élsport esetén, de ugyanúgy szükségünk van a helyes tápanyagbevitelre annak érdekében, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el. Nemcsak a bevitt tápanyag mennyisége, hanem minősége is meghatározó szerepet játszik. Hangsúlyt kell fektetni a megfelelő fehérje, szénhidrát, rost, vitamin és ásványi anyag bevitelére.

Életmódtréner tanácsok hobbisportolóknak

Mivel testmozgás során izmainkat használjuk, szükségünk van a megfelelő fehérjebevitelre, hogy a regenerálódás könnyebben végbemenjen. A testmozgás befejezése utáni 30 perc a legalkalmasabb erre, mely egyszerűen megoldható egy egészséges fehérjét és egyéb tápanyagokat is tartalmazó turmix formájában. Rövid időtartamú aktivitás esetében nem olyan lényeges az egyszerű szénhidrátok fogyasztása, mint pl. egy hosszabb edzés esetén. Minden kétséget kizáróan fontos, hogy az izzadás során eltávozott anyagokat pótoljuk. Erre tökéletes megoldás az úgynevezett izotóniás sportital, mely segít visszaállítani a szervezet eredeti állapotát a benne lévő vitaminoknak, ásványi anyagoknak, sóknak, ionoknak, valamint kis mennyiségű egyszerű szénhidrátnak köszönhetően.

Vélemények

“Tíz évvel ezelőtt kezdtem el futni, először csak néhány kilométert, majd úgy éreztem, hogy többre van szükségem és fokozatosan emeltem a távokat. Jelenleg félmaratont futok, és készülök a 30 kilométeres távra. Rengeteget adott a futás, amióta csinálom több az energiám, fittebb és terhelhetőbb vagyok, könnyebben kezelem a stresszhelyzeteket, de a munkámban is keményebb és kitartóbb vagyok. És a kitűzött céljaimat meg tudom valósítani!” 2014-ben 8 félmaratont futottam, a legemlékezetesebbek a Vivicittát, a K&H Félmaratont és csapatban a BBU teljesítése volt. Hatalmas élmény is! Minden egyes versenyen nagyon jól érzem magam, a célban pedig igen kellemes érzés tölt el, hogy teljesítettem a kitűzött célom. Természetesen tudom, hogy ez nem történhetne meg az előzmények nélkül, figyelek a megfelelő felkészülésre, a táplálkozásra, az életmódelemekre és a regenerálódásra.”

2016 tavaszára pedig maratoni távot tervezek! Fontosnak tartom a személyes példát, a hitelességet, mivel a Budapest V. kerületének Futónagyköveteként is „hivatalba léptünk a férjemmel együtt.”

Demeter Éva

Vélemények

“A sport újra visszatért az életembe. Hetente általában 3-4 edzésem van. Rendszerint ez csoportos GiryaFit órákat (súlygolyókkal végzett, különböző jellegű gyakorlatok) jelent a nálam jóval fiatalabb korosztállyal együtt, ahol kiemelkedő szinten megállom a helyem. A futás különös kihívást jelent számomra, melyet komolyabb szándékkal tavaly kezdtem el, és azóta 8 félmaratont sikerült teljesítenem.

A pozitív irányú változásban a mai napig nincs megállás.”

Demeter Attila

Share This