Zsírégetés, szálkásítás

Hogyan kezdjünk szálkásításhoz, zsírégetéshez?

Minden arról szól, hogy elérhető változásokat tegyen meg életstílusával kapcsolatban, mint pl.: egyen kevesebbet, mozogjon többet. Minden 0,5 kg testzsír egyenlő 3500 kalóriával, vagyis, ha naponta legalább 500 kalóriával kevesebbet visz be, akkor ez egy hét alatt 0,5 – 1 kg-os testtömeg-csökkenést fog eredményezni. Nőknél általában ez napi 1200 kalória bevitelét, férfiaknál pedig kb. 1800 kalória bevitelét jelenti, de ez függ a testfelépítéstől és a testmozgás mennyiségétől.

Tanácsok szálkásító, zsírégető étrendhez

Figyelje meg, hogy a recepteken végrehajtott apró változásokkal milyen sok kalóriát megspórolhat! – A receptek átalakításásnál az első lépés az összetevők számbavétele. Meg kell nézni, hogyan lehet néhány egészségesebb alternatívával csökkenteni az adott étel kalória- és zsírtartalmát, növelni a tápértékét. ; – Mi lenne, ha tejföl helyett sima joghurtot adna ételeihez? – Helyettesíthető -e a darált marhahús darált pulykahússal? – Növelheti -e az étel rottartalmát azzal, ha fehér rizs helyett barna rizst használ? – Be tudna -e csempészni némi gyümölcsöt a salátába vagy köretbe? ; Azonos ízt biztosító alternatív összetevők használatával könnyen csökkentheti az étel magas kalóriatartalmát. ; – Párolt zöldségeket vaj és szószok helyett citrommal, ecettel, fűszernövényekkel, fokhagymával, vöröshagymával ízesítse! – A fagyasztott zöldségek és gyümölcsök ugyanolyan táplálóak és frissek, de olcsóbbak. Fagyasztott formában olyan ételeket is fogyaszthat, melyek egyébként nem érhetők el egész évben. – Készítsen több lefagyasztható ételt, pl.: leveseket, pörkölteket és ragukat! Amikor fáradt és nem akar főzni, gyorséttermi étel helyett húzzon elő valami egészségeset a hűtőből! – A kalóriatartalom csökkentése és a tápérték növelése érdekében, adjon kockákra vágott zöldséget a levesekhez, chilihez, fasírthoz, ragukhoz, tonhalas vagy csirkés salátához és a szósszal leöntött tésztához! – A tápérték növelése érdekében, jégsaláta helyett használjon mélyzöld színű. leveles zöldségeket!

Tanácsok szálkásító, zsírégető edzéshez

Több kalóriát szeretne elégetni az edzést követően? Hadd mutassuk be Önnek az EPOC-ot (Edzés Utáni Többlet Oxigén Fogyasztást), aminek köszönhetően az edzés befejezése után is plusz kalóriákat égethetünk el! ; Milyen típusú testedzés fokozza leginkább az EPOC zsírégető folyamatot? A szervezet minden edzéstípus után regenerálódik, az EPOC előnyét azonban leginkább akkor élvezhetjük, ha aerob és anaerob edzést is végzünk. A testünkre való ráhangolódással tapasztalhatjuk ki leginkább, hogy mi a leghatékonyabb edzésfajta a számunkra. Bemutatjuk az hat kedvenc gyakorlatunkat, amik beindítják az EPOC zsírégető folyamatot.

1. HIIT (Magas Intenzitású Intervall Edzés) – AHIIT segítségével rengeteg kalóriát égethetünk el rövid idő alatt. Az edzés természetének köszönhetően a szervezet egész nap regenerálódik.

2. GiryaFit – A módszer fejleszti az erőnlétet és állóképességet, az egyensúlyérzéket, a mozgáskoordinációs készséget, a helyes testtartást és mindemellett fokozottan zsírégető hatású.

3. Spinning – Egy jó terembiciklis óráán az aerob zónában edzhetünk , néhány gyors, anaerob hajrával fűszerezve. A spinning órák alacsony intenzitásúak, és egyénileg kontrollálhatjuk az edzés intenzitását.

4. Súlyzós edzés – A súlyemelés és az erőnléti edzés az izmokat veszi igénybe, különösen akkor, amikor lassú, kontrollált mozdulatokkal, izomnövelés céljából emelgetjük a súlyokat. Egy kemény súlyzós edzés után testünknek energiára van szüksége a regenerálódáshoz.

5. Sprintelés – A tipikus sprint edzés anaerob és magas intenzitású. Magától érthetődően ez az egykori olimpikon sprinter, Samantha Clayton kedvenc edzése, ha az edzés utáni kalóriaégetésről van szó.

6. Aerobik óra – Egy intenzív tánc vagy stepp óra közepes intenzitású, ám nagyon hatásos, mivel nemcsak az óra alatt égetünk el rengeteg kalóriát, hanem még egy órával az edzőterem elhagyása után is. Keressünk ugrálós, rugós órákat, ahol mindkét lábunkat fel kell emelni a talajról!

Share This